måndag 7 november 2011

...att fortsätta tänka rosa

Min rosa sjal...

Jag ska ALDRIG sluta att tänka ROSA (läs i detta avseende "delta i kampen mot bröstcancer")... aldrig aldrig någonsin! I går hade vi besök av en av mina käraste vänner och hennes tjejer... det blev en fin dag, en känslofylld dag! Jag känner flera kämpar, och min vän är inget undantag! Vi har känt varandra sedan unga år. Hon var en av de första att få veta när jag första gången skulle bli mamma. Hon stod vid min sida då jag gick igenom min "ungdomsskilsmässa". Vi har dansat och målat tillsammans...  rest och levt ihop. Vi har varsin tjej som är födda med knappt två veckors mellanrum och vi har sjungit på varandras bröllop (det med mitt livs kärlek). När jag varit osäker har hon tydliggjort och lyft fram det som varit rätt. Hon är glad, rolig och klok... snäll, smart och intuitiv! Hon är full av LIV... och hon har en otrolig kraft och energi! Hon är lika gammal som jag... och hon har haft bröstcancer! 

Min vän är en av de kämpar som jag beundrar... hon har haft det tufft, men nu ser allt ljust ut och prognosen är bra, mycket bra! Jag ska aldrig sluta att tänka ROSA!!!

Kram

10 kommentarer:

KLydell sa...

Det måste vara hemskt att råka ut för något sådant när man är så pass ung, inte för att det någonsin är bra.. Men med tanke på hennes "ringa" ålder och allt hon inte har hunnit med ännu.. Vad skönt att prognosen ser bra ut!!

Ida sa...

Detta kommer gå så bra!! Vår fina vän!! Massa kärlek! Puss puss

Vita små hjärtan sa...

Fint.....
Du kan konsten att få till det fina med dina ord!
Kram Agnetha

martinealison sa...

Une très belle publication Maria... Une publication remplie d'amour et d'espoir...
Tout plein de choses à vous et à votre amie chère...
Gros bisous

Anonym sa...

Dagens sjukvård skapar väldigt bra förutsättningar för de som behöver behandling!
Vackert skrivet.
Kram Carina

Stina sa...

Fint inlägg och underbar bild på fina kläder.:-) Kram Stina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är fint att ha en "riktig" vän, en som finns där att dela glädje och sorg med, som finns bredvid när det blåser tuffa vindar, som ger och tar...och det är fint att vara en vän också, som du, som funnits vid din väns sida under den svåra tiden och sen kunna dela glädjen när det nu ser ljust ut...

Kram,
Regina

Unknown sa...

Så vackert du skriver. Tyvärr är bröstcancer den vanligaste cancersjukdomen. Det är hemskt när en sjukdom drabbar människor som står oss nära. Skönt att prognosen för din vän ser bra ut.
Kram kram
Nelya

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Maria !
- Det är första gången jag tittar in hos dej, och nu har jag suttit en lång stund och läst dina underbara inlägg ! - Värme , empati och att ta tillvara det positiva i vardagen, det är viktiga saker du skriver om ...Hit kommer jag fler gånger !
Ha det gott !
Anneli

Anonym sa...

Många , många kramar till din vän och hennes familj, tänker på dom!

Kram Anna-Karin