fredag 13 juli 2012

Rosetter och blomster

En vägghylla fylld med nostalgi


Jag har en favorithylla, en som jag tycker rysligt mycket om. Här ställer jag finheter och andra kära ting. Hyllan kommer från mina morföräldrar och där står bland annat ett fotografi. Ett då min mor och hennes systrar var barn.




Blomstervimplar


Under min mors barndomsår reste min morfar mycket och det var min mormor som tog hand om flickorna. Födde, skötte, matade och satte rosetter i håret.



Perfekt vas för ljuvliga trädgårdsblomster


Även Kajsa och Ida hade som barn ofta rosetter i håret... Rosetter och blomster, är inte det makalöst fint, både i håret och som inredningsdetalj?!  



Som sagt... mäkta ljuvliga är dessa blomster


Dessutom anser jag att man aldrig någonsin blir för gammal för att bära rosetter i håret.


Festfin Ida med rosett i håret



Ikväll blir vi bortskämda med middag hos en fin dotter.

Önskar er en behaglig fredagkväll!
KRAM
 ♥ 

4 kommentarer:

Ida sa...

Rosetter är alltid rätt!
Älskar det fotografiet. Vill ha det! :)

Puss Puss♥

Anonym sa...

Fint med rosetter!
God lördagskväll!
Kram Carina

Vita små hjärtan sa...

Fint med blomster och rosetter!!!
Ha en fin kväll med god mat!
Kram Agnetha

millandante sa...

Så mysigt att få gå på middag hos sina barn... den bilden jag fick i mitt huvud nu ska jag bära med mig:) (min äldsta flyttar om en månad...) Tack för att du skrev så fint och bjuder på såååå vackra bilder!!

Kram